17 Mart 2010 Çarşamba

DIY or DIE!



evet, itiraf ediyorum:) o zamanlar moda olan jean üzerine jean ceket giymenin korkunç sonuçlar doğurduğunu ortaokulda keşfettiğimde, kendimi stilim konusunda tıpkı bi fashionista gibi hissetmiştim!

ama moda nedir? isyan, kendini ifade, fark yaratmak, özel-unique-biricik olma, özgürlük, farklı boyutlar, farklı açılar.. öncelikli amaç modada bu..
ama başka bir açıdan da moda ve trendler, eskiyi estetize edip bizlere yeniden sunuyor! ve jean üzerine jean giymek, yine fazlasıyla in!

kabul edin, gerek organik-yalın yaşam trendi, gerek dekorasyon, tasarım ve mimaride rastladığımız basitleşme de, aslında eskiye dönüşün sonucu biraz da.

işte bu vintage havadan, kullanım alanı değişen ve tamamen amacından/çığrından çıkan jeanler de nasibini aldı!

zaten son 3-4 sezondur rengi açılmış jeanlerimiz kelimenin tam anlamıyla baş tacı!
şimdi de DIY akımı, kesip biçimlendirmekte çok zorlanmadığımız jeanlerimize taht kurdu. 2010 trendlerinden biri olan bu kesilmiş, ceplerinin ve dokularının yerleri değiştirilmiş jean akımını, ben şahsen sevdim!

Chloé'nin jean kombinini sevdim. DIY olayını daha çok sevdim. aynısını yapayım diyenler buraya, H&M'den yapılmışına bakayım diyorsanız buraya!

www

23 yorum:

janel dedi ki...

Ben cok dua ettim bu double jean modasi geri gelmesin diye ama sanirim bir yerde hata yaptim tutmadi dualarim :)

vintageduygular dedi ki...

Cok hos bir paylasim. Kürkcü dükkani gibi dolasip bir sekilde jeane dönüyorum. Tabii genelde bu koyu mavi pantolanla basi cekiyor bende.. ;)

Aicha! dedi ki...

Süper başlık :)
ben hiç sevmedim bu jean akımını ya!

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

kutsal hatun, ben seviyorum! ciddimyim:) asıl problem bu!:))
moda işte. eskiyi estetize edip yeniliyor ve beğenimize sunuyor; yazımda da dediğim gibi. çok ilginç gerçekten:)

vintage duygular, kürkçü dükkanı resmen:) yazıyı beğenmene sevindim!

aicha, jean akımını sevmesen de sevdirir kendini bi şekilde, merak etme:) başlığı yerli ve yabancı DIY makalelerinde ve bloglarda görüyordum. hatta sevgili stil direktörü de söyler, çok sevdiğim bi söylem!

gerçekten de DIY or DIE. ya elimizdekileri yeniden kullanacağız, dönüştüreceğiz, çevreye ve evrene güzel katkılarda bulunacağız; bir yandan kendimizi mutlu edeceğiz, ya da dünyanın sonunun gelmesine, çevrenin mahvolmasına izleyici kalacağız..

Sıla Yılmaz dedi ki...

sevmiyorum dicem sonra giyicem biliyorum :))

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

sıla'm, işte aynen böle oluyor. hastalığın ilk semptomu, aa gene moda olmuş demek ve giymiycem demekle baş gösteriyor. sonra yavaş yavaş göze güzel geliyor. sonra da dergilerde, sokaklarda, vitrinlerde vs. görünce al sana, arzı nesnesi olmuş bile:)

bu arada ben sabo aldım bile; geçen sezon chanel'in farmville özentisi konseptinde sunduğu ve country görünümle kombinlenince hepimizin ıyyy dediği sabolar! şu an bayılıyorum!:)

Koray Caner dedi ki...

ben de maalesef bu jean-on-jean akımına şiddetle karşıyım :) umarım bu lafımı unutup bir gün giymeye kalkmam ama hani cidden hiç bir zaman beğenmedim ben, beğenmeyeceğim de eğer dünya alt üst olmazsa :P

Sıla Yılmaz dedi ki...

keşke istanbula taşınmak moda olsa da sende gelsen :)

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

koray, görürüz!:))

sıla'cım, şekerparecim demode olsa da ben biterim yanında merak etme! muck!

Sıla Yılmaz dedi ki...

ne beğendin yine.. ıtır'ı kandırmaya çalışıyorsun almak için :)

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

bi önceki post'ta yazdığım, ıtır'la birlikteyken gördüğümüz o küpeleri istiyorum! o kadar tatlı ve gereksizlerdi ve pahalılardı ki almadım, hatta ölsem almam. o kadar saçma bi pahalı yani. bu arada, seni özledimm!

*STYLEBOOM* dedi ki...

ben de jeani yalin ve yalniz giymeyi tercih edenlerdenim:)))

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

styleboom, kaç defa jean kumaşından, kapitone kare, chanel tarzı mng çantamı takmak isteyip de takamadığım olmuştur, üzerimde jean var diye! kaan az beklemez yani hazırlanmamı:) ama jean üzerine jean gömlek olayına bi şans verebilitem var. büyük konuşmayayım şimdiden:P

Stil Direktoru dedi ki...

Ah balım ne çok severim DIY or DIE! kavramını bilirsin + PS I MADE THIS'in bingolarından derlediğim ve aylar önce yazdığım ama hala yapamadıklarım arasında olan bir sürü şey var. Ah bu vakitsizlik ne olacak bilemiyorum şeker

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

ediii; zaten aicha'nın yorumuna cevaben yazdığım yorumda da dedim, 'sevgili stil direktörü'nün de çok sevdiği bir fikirdir DIY or DIE' diye. aklıma geldin direk:))
sevgiler!

Kira Aderne dedi ki...

hello!!!

I just saw about Vogue!!
Thanks so much for the link!!
I am so happy for that :)


all my kisses and see you!

Kira

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

yes kira, u're on vogue italy web page!! and a reminder; as turkey, our blogger friend nil erturk is on the vogue italy web page, too:)) keep the link and keep cool! kisses and hope to see you, too!

Stil Direktoru dedi ki...

evet annem ben amsterdamdan aldım h&m balım

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

süper süperr:) açılsa burda H&M artııkkk! neyse, Kasım ayına az kaldı!

Stil Direktoru dedi ki...

nisanda gidicem balım yada mayısta ben sana alırım söz

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

:)) olsun, düşünmen yeter! güle güle giy!

Stil Direktoru dedi ki...

söz balım olur mu

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

canım benim:)) tamam olsun madem! muckk!